donderdag 23 juni 2011

Waarover ik praat als ik over hardlopen praat

peter:

Niets dus. Haruki denkt niet als hij loopt en praten doet hij helemaal niet. Het zijn allemaal losse autobiografische verhalen. Ze dekken een aantal van zijn levensjaren in Tokyo, Kona Hawaii en Boston. Ik ben een grote fan van dezeschrijver. Het eerste boek 'Kafka op het strand' is geniaal. Met 'Norwegian wood' is hij bekend geworden maar zelf vond ik 'Kafka op het strand' beter.

Aangezien ik zelf graag hardloop was ik benieuwd wat Haruki erover te vertellen had. Ik ben een
zeer bescheiden loper vergeleken Haruki. Hij loopt elke dag en gemiddeld 60 kilometers per week. Waarschijnlijk kom je in een tranche als je zo veel loopt en denk je nergers meer aan. Ik denk juist heel veel en gebruik het lopen om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Kortom, boek valt tegen en geeft alleen inzicht in het leven van Marukami. Hij staat elke ochtend om 4 uur op om te schrijven en leidt een zeer gestructureerd leven.


In Chang Ria is een kunstenaar bezig met zijn levenswerk de 'witte tempel' ook hij staat elke dag heel vroeg op, om 2.00. Hij begint met 1,5 uur mediteren en daarna werkt hij verder aan zijn kunstwerk. Beiden hebben een enorme drive en passie en zie waartoe het leidt. De combi is leuk witte tempel bezoeken en daarna een boek van Marukami lezen.

Waarover ik praat als ik over hardlopen praat - Haruki Marukami

Geen opmerkingen:

Een reactie posten