donderdag 23 juni 2011

Apehouse

peter


Afgelopen zomer heb ik Water voor de Olifanten gelezen. Een boek dat ik als geschenk heb gekregen met de mededeling dat haar favoriete boek is. Dat kan ik begrijpen een fantastisch verhaal en prachtig boek. Dit boek wordt of is inmiddels verfilmd.

Ik was derhalve zeer benieuwd naar andere boeken van Sara Grun. Apehouse net nieuw en zelfs aangeprezen door Oprah... Helaas haalt het op geen enkele manier het niveau van Water voor Olifanten. Het gegeven is leuk, een onderzoek naar het gedrag van apen. Ze heeft ook veel research gedaan en is zelfs naar een centrum gegaan. Er staan ook opmerkelijke zaken in, die apen kunnen, waarvan ik aanneem dat dit overgenomen is van de werkelijkheid. Verder is het boek flauw en erg voorspelbaar. Haar andere boek zeker lezen en deze overslaan.

Apehouse - Sara Gruen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten